wierzyć=dać serce!

Autor w
108
wierzyć=dać serce!

(Łk 17, 5-10)
Apostołowie prosili Pana: “Przymnóż nam wiary». Pan rzekł: “Gdybyście mieli wiarę jak ziarnko gorczycy, powiedzielibyście tej morwie: „Wyrwij się z korzeniem i przesadź się w morze”, a byłaby wam posłuszna. Kto z was, mając sługę, który orze lub pasie, powie mu, gdy on wróci z pola: „Pójdź i siądź do stołu”? Czy nie powie mu raczej: „Przygotuj mi wieczerzę, przepasz się i usługuj mi, aż zjem i napiję się, a potem ty będziesz jadł i pił”? Czy dziękuje słudze za to, że wykonał to, co mu polecono? Tak mówcie i wy, gdy uczynicie wszystko, co wam polecono: „Słudzy nieużyteczni jesteśmy; wykonaliśmy to, co powinniśmy wykonać”.

To ciekawe, że apostolowie nie proszą Boga o rzeczy przyziemne, może jakiś wielbładził, osiołek, dziś dobra fura, może więcej kasy w parafialnym trzosie, prośbą o większość popularność it. Nic z tych rzeczy. Proszą o to, żeby mieli więcej wiary. Ciekawe. Prośba o wiarę pełna…wiary. Już w tej prośbie jest wiara. Czemu o to akurat proszą? Pewnie mają poczucie, że ciągle tej wiary za mało, że stale ona taka powierzchowna, bylejaka.

Jakość naszego życia chrześcijańskiego zależy od naszej wiary. Bez niej jest lipa… Iu ludzi dziś nie wierzy, ilu przestało “bawić się” w takie rzeczy. Zagorzaych ateistów przybywa, a stają się nimi chrześcijanie, którzy obrazili się na Boga, Kościoł, księży, którzy pewnie w jakiś sposób się zawiedli, rozczarowali i stąd to odejście. Za słaba była ta wiara, za płytka, gdy przyszła jej próba wszystko się rozleciało jak domek z kart. Dzięki Bogu zawsze można wrócić, zawsze można uwierzyć na nowo.

Taka może osobista dygresja. Proszę Was nie wierzcie we mnie, bo po co się macie rozczarować…wierzcie w Jezusa, który w wierze nam przewodzi i ją wydoskonala. I prośmy każdego dnia tymi kilkoma apostolskimi słowami: Panie, dodaj mi wiary! Wierzyć znaczy po łacienie DAĆ SERCE! Dać serce Bogu, całe, niepodzielone, ależ to trudne – wiem!

54321
(13 głosów. Średnia 4.85 z 5)
Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *